"Dia Suka Usik Saya, Lama-Kelamaan Menjadi Suka Pula Pada Gurauan Dia"


Pengalaman saya mengurat suami. Kami 1 ofis, saya bdk baru, suami adalah senior saya. Tp usia kami sebaya. 3 bln pertama dia suka la mengusik saya sbb saya new guy kat situ tp lama2 saya jd suka plak kat gurauan dia.. 1 hari dlm meeting, bos suruh dia pegi outstation 2 minggu.. terus dia mengusik ckp "kau jgn rindu aku plak". 

Aduh..lamanya dia pergi tp cakap dlm hati.. 


Kami x pernah share no.fon.. so sehari bfore dia nak pegi outstation tu saya ajak dia dgn kwn2 lain pegi minum sarapan. Kat situ saya duduk sebelah dia, sambil2 usik hp dia kat atas meja tu..saya try tekan ada password plak.. mulut gatal mintak password.. dia pon bg tanpa byk ckp.. OK saya terus pegi kat Dial Number..konon2 nak miscol no.hp sendiri.. 

sekali baki dia tak mencukupi.. tergelak sorang2 sbb misi tak berjaya nak curi no.phone dia. Dia tanya, jumpa apa kt hp dia sampai gelak sorang2.. pastu jujur je kat dia "sebenarnye saya nak curi miscol no.hp awk, tp awak xde kredit.. Erm..nak no.fon boleh?" Pastu dia plak tergelak sbb saya jujur sgt.. So saya la yg miscol no.hp dia sbb saya yg ada kredit.. Mlm tu dia yg start mesej2 saya. 
Alhamdulillah jodoh saya dgn suami panjang hingga ke alam perkahwinan.. 

berkawan 3bulan, bertunang 3bulan pastu nikah. Cepat je masa berlalu. Skrg dah 2 tahun kami brkahwin dan dah ada seorang zuriat.. 

Bila masa2 skrg suami duk mengusik saya ungkit cerita saya mengorat dia, mesti muka saya panas tahan malu.. tp saat tu la permulaan hubungan kami.. 

Doakan kami kekal bahagia hingga ke Jannah..InsyaAllah

Perigi cari timbaPengalaman saya mengurat suami. Kami 1 ofis, saya bdk baru, suami adalah senior saya. Tp usia kami...
Posted by Kisah Rumah Tangga on Saturday, April 9, 2016

0 comment... add one now

HimpunanCeritaLawak tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri